Bokke Rypma

bokke-kleinOp mijn 10e begon ik met gitaar spelen op de muziekschool in Sneek nadat mijn zus een blues had gespeeld op een trouwerij. Dat je zulke muziek ook zelf kon maken was een fantastische ontdekking en al snel lukte dat mij ook. Via de muziekschool kwam ik in mijn eerste bandje en kreeg daar meteen veel succes mee in Friesland. Ik ging studeren aan het Conservatorium in Groningen en leerde nog meer muzikanten kennen zodat ik tot op de dag van vandaag ieder weekend wel ergens speel met oa ‘Boys Named Sue’ (Johnny Cash liedjes), ‘Damp’ (mandoline en ukelele, Nederlandstalige muziek) en de band ‘Zola Drive’ met jazz, blues en pop repertoire. Ik begon het al snel leuk te vinden om naast optredens gitaarlessen te geven zodat mijn week gevuld werd met muziek. Na een jaar of tien in Amsterdam gewoond te hebben ben ik naar Haarlem verhuisd waar ik inmiddels alweer 3 jaar gitaarles geef in alle genres en aan alle leeftijden.