Klezmer

Klezmer is een muziek uit de Balkan en het nabije oosten. Het is vrolijke feestmuziek en is perfect om te spelen wanneer je graag met anderen muziek wil leren maken. Het leuke aan klezmer is dat er heel veel verschillende muziekinstrumenten in thuis horen. Denk hierbij aan de klarinet, de fluit, de viool, de piano en de accordeon. Met deze bonte verzameling muzikanten in één band is het altijd feest. De Wereldmuziekschool wil dit plezier in het samen spelen graag bevorderen. Maar uiteraard ben je niet meteen een band wanneer je voor het eerst bij elkaar zit: samen spelen moet je leren. Daarom biedt de Wereldmuziekschool deze lessen.

Onder leiding van een docent komen allerlei verschillende muzikanten op donderdagochtend van 10:30- 11:30 uur bij elkaar om samen klezmer te (leren) spelen. Wil je meedoen? Meld je aan bij de klezmerband bij de Wereldmuziekschool!