Laura Conesa

Laura Cello (2)Cello is een instrument waarvan het geluid erDeg veel lijkt op de menselijke stem, een mooi en puur geluid. Het is een instrument dat je omhelst tijdens het spelen.

Het mooie van dit instrument is dat je er een heel breed scala van muziekstijlen mee kan spelen: van klassieke muziek (waaronder barok, klassiek, romantisch, eigentijds), pop, rock en wereldmuziek.

Als muziekdocente wil ik graag aan mijn leerlingen doorgeven hetgeen ik als musicus voel: de ervaring en de betekenis van de muziek en het plezier dat ik heb in het samen muziek maken. Het verfijnen van de techniek en de interpretatie van de muziek is iets waar ik dagelijks mee bezig ben. Ik maak gebruik van verschillende lesmethodes.

Ik heb mijn performers diploma en mijn master aan het Conservatorium del Liceu in Barcelona gehaald en daarna heb ik aan het Koninklijk Convervatorium van Den Haag gestudeerd. De afgelopen jaren heb ik in verschillende professionele orkesten en ensembles gespeeld.

Momenteel geef ik les aan de muziekscholen van Hillegom, Ouder-Amstel, op Het Muziek Collectief in Leiden en op de Wereldmuziekschool in Haarlem.