Sander Knepper

Sander Knepper geeft keyboard-, piano-en improvisatieles op de Wereldmuziekschool. Hij begeleidt ook het Improvisatie/Bluesbandje van de WMS: The Harlem Blues Collective.

Muziek is voor Sander het mooiste dat er is. „Het is fantastisch! Ik ken weinig mensen die niet van muziek houden en het is natuurlijk prachtig om dat aan te leren aan andere mensen.
Eigenlijk kwam Sander per toeval in aanraking met de WMS. Op een festival in Haarlem waar Sander hielp met de organisatie kwam hij in gesprek met Hein en vertelde Sander dat hij de docenten opleiding deed in Utrecht. „Nou, dan moest ik hem maar snel bellen om een afspraak te maken voor de muziekschool”. Sander zat toen nog maar 1 week op het conservatorium en dacht: “ja dikke neus, ik ga echt geen les geven op een muziekschool terwijl ik nog maar 1 week school heb gehad.” Een hele tijd later organiseerde Sander weer iets waar hij saxofonisten nodig had. Het kaartje van Hein had altijd bewaard en dacht: ik bel Hein wel. Sindsdien is Sander werkzaam bij de Wereldmuziekschool.
Daarnaast speelt hij vaak mee met zijn grote vrienden de Bezwaren Fanfare, maar dan op de mandoline. Dit zijn 3 vrolijke muzikanten die folk met jazz combineren. Mandoline is een prachtig instrument die je niet zo heel vaak tegen komt, wat echt zonde is. Het heeft een fantastische klank en wordt vooral gebruikt in Folk, blue grass en Griekse muziek!
Ook zingt Sander in een close harmonie.. Zij gaan binnenkort een aantal nummers opnemen.

sander