proefles_saxofoon
sax3

Saxofoon leren spelen in Haarlem

Heb je altijd al willen swingen met een saxofoon om je nek? Altijd al lekker muziek willen maken in een band? Neem saxofoonles in Haarlem bij de Wereldmuziekschool en leer goed saxofoon spelen in je eentje of met anderen: wat jij wil!

De uitvinder van de sax, Adolphe Sax werd 200 jaar geleden geboren in Dinant. Hoewel de saxofoon een jong instrument is bestaat er wel al veel muziek om te spelen op de saxofoon. Denk aan jazz en popmuziek maar ook mooie klassieke muziek. We kennen de sopraan-, alt-, tenor- en baritonsax.

De saxofoon is ook hét instrument om te improviseren. Improviseren kun je ook leren bij de Wereldmuziekschool.

Saxofoon spelen is niet alleen te gek in je eentje, maar vooral ook samen. Samen met anderen in een band of een saxofoonkwartet.

Bij de Wereldmuziekschool speel je dan ook niet alleen in je eentje maar zo veel mogelijk samen met anderen. Samen muziek maken is namelijk het allerleukst.

Heb je al zin in je eerste saxofoonles? Of kun je al saxofoon spelen maar wil je graag ook samen muziekles volgen, met anderen spelen en naar anderen luisteren?
 Neem dan nu saxofoonles en leer swingen als de beste! We hopen je snel te zien bij de Wereldmuziekschool in Haarlem!