Zomerweek

Onder leiding van een bekwame staf werken de kinderen dagelijks aan een productie die op vrijdagavond wordt opgevoerd.
Natuurlijk reizen er zelfs mensen vanuit Nederland hiervoor naar La Besace. Nodig je familie en vrienden maar uit!

De laatste productie, Odysseus, speelden we in de steengroeve van Yonck. De steengroeve zorgde voor prachtig licht en geluid. Veel publiek kwam deze bijzondere productie bekijken. Speciaal voor de producties op locatie hebben we een generator zodat we ook moderne technieken op locatie kunnen gebruiken. Producties die we in het verleden deden zijn onder andere: Harry Potter, Kuifje, West Side Story, Het Vrije Schaap, Ronja de Roversdochter, De Meester van de Zwarte Molen, Ja Zuster, Nee zuster.

Ieder kind doet waar hij of zij goed in is, theater en of muziek, maar misschien ook wel acrobatiek etc. als dat in het stuk past. Zelf teksten schrijven voor de liedjes is het leukste dat er is. Je kunt op elk instrument mee doen, voor de handigheid hebben we eventueel een drumstel, piano, keyboard en versterker..

De dag:

• Opstaan vanaf 7:45.
  • Om 8:30 beginnen we met het ontbijt.
  • Vanaf 9:30 begint de repetitie voor de kinderen, ouders gaan zichzelf vermaken.
  • 11:00 thee en koffie
  • 12:30 lunch en pauze tot 14:00
  • Van 14:00 tot 15:30 repetitie en daarna vrij om te zwemmen en andere hobbies.
  • 19:00 diner

Het eten is van hoge kwaliteit en wordt vaak bij de boer zelf ingekocht. We gaan voor kleinschalig, om iedereen zijn eigen plekje te geven houden we het aantal deelnemers, ouders en kinderen samen, op maximaal 25.

We wonen dan als een grote familie op een mooie oorspronkelijke Franse boerderij en het oude huis van de pastoor. Iedere familie krijgt een eigen ruime kamer. Als je heel graag in je eigen tent wilt slapen hebben we daar ook een plaatsje voor. Alle maaltijden zijn gezamenlijk, en meestal lekker buiten.

Mocht u met openbaar vervoer willen komen dan neemt u de trein naar Luxembourg en dan halen we u in Libramont (België) op.

In 2018 kun je meedoen van zondagmiddag 22 juli t/m zaterdagochtend 28 juli of van zondagmiddag 29 juli t/m zaterdagochtend 4 augustus. De weken worden geleid door Willemijn en Kay.