Katrien Karimoen

DSC_0275“Muziek is goed voor mensen en zeker voor kinderen, voor de ontwikkeling en voor het plezier (en voor de wereldvrede J) Ik vind het leuk om mensen enthousiast te maken voor muziek, om te zien hoe soms opeens het kwartje valt. Vooral bij kinderen om te zien dat het bij de een bijna vanzelf gaat terwijl de ander er echt voor moet werken om dingen te horen, te zien of na te spelen. Muziek is het zout der aarde – iedereen moet daar op de een of andere manier van kunnen genieten!”

Katrien Karimoen heeft aan het Utrechts Conservatorium 2 jaar klassiek piano gestudeerd bij Herman Uhlhorn. Vervolgens heeft zij het Rotterdams Conservatorium afgerond op de afdeling Wereldmuziek – Argentijnse Tango, waar zij studeerde bij Gustavo Beijtelmann en Carel Kraayenhof.

Katrien heeft jarenlang gespeeld en getoerd met Zarate, een Argentijns Tango-ensemble, cd’s en voorstellingen gemaakt waaronder twee met Frank Groothof (Orpheus en de Hellehond van de Hades en Sheherazade ) en een met Internationaal Danstheater. Daarnaast arrangeert zij voor het duo Katrien Karimoen &  Ruzana Tsymbalova waarbij zij ook piano en viool speelt. Voor amateur-tango-orkesten Los Picaros del Tango en Tango Trajectina maakt zij arrangementen, dirigeert zij en doet de coaching. Verder produceert Katrien Jazz- en wereldmuziekfestivals en is zij geluidstechnicus.

Haar manier van lesgeven kenmerkt zij als ‘Zeer persoonlijk,  afgestemd op elke individuele leerling / ensemble – maatwerk’.