Een moment geduld aub.
proefles_viool

Viool leren spelen in Haarlem

Altijd al viool willen leren spelen? In Haarlem kan dat met vioolles bij de Wereldmuziekschool. Onze vioollessen zijn er voor iedereen die viool wil leren spelen onder begeleiding van een enthousiaste docent.

De viool is het bekendste orkestinstrument. Het geeft niet alleen een prachtig geluid, maar met de viool kun je verschillende klanken maken door verschillende technieken te gebruiken. De viool is een snaarinstrument met vier snaren. Het is het kleinste lid van de vioolfamilie, en heeft het hoogste bereik. De klank wordt voortgebracht door de snaren in trilling te brengen met een strijkstok, of door te tokkelen met de vingers (pizzicato).

De leden van de moderne vioolfamilie zijn, van klein naar groot:

• viool
  • altviool
  • cello
  • contrabas
viool3

Samen muziek maken

Ook leent de viool zich er perfect voor om samen te spelen met bijvoorbeeld andere violisten in een duo of een trio.

En vergeet het orkest niet: er is niets leukers dan in groepsverband muziek te maken! Zo ben je met een viool onder je kin verzekerd van muzikale pret.

Bij de Wereldmuziekschool vinden we dit erg belangrijk: niet alleen dat violisten samen spelen, maar ook dat ze naar elkaar luisteren. Zo leer je niet alleen goed viool spelen, maar ook nog eens op een leuke manier.

Meld je aan voor een

GRATIS proefles

Heb je al zin in je eerste vioolles? Of kun je al viool spelen maar wil je graag ook samen muziekles volgen, met anderen spelen en naar anderen luisteren?
 Schrijf je dan in voor onze lessen. Je kunt voor de lessen een viool bij ons huren. We hopen je snel te zien bij de Wereldmuziekschool in Haarlem!

Proefles aanvragen > Meer informatie >

Foto album