Reinier Scheffer

Reinier Scheffer Foto1Ik vind het leuk om leerlingen nieuwe dingen te laten zien en te laten ontdekken dat ze meer kunnen dan ze denken.

Plezier staat voorop. Ik vind het leuk om de lol en de vaart er in te houden in de lessen. Ik zoek nieuwe en handige invalshoeken om het leerproces zo aantrekkelijk en logisch mogelijk te maken. Het is belangrijk dat iets snel goed klinkt en dat je daardoor zelf enthousiast raakt over je instrument en je mogelijkheden. Daarna gaan we de diepte in.

Ik ben in 2009 afgestudeerd aan het Conservatorium van Amsterdam, afdeling Pop, instrument Gitaar. Sindsdien heb ik lesgegeven op de DSOPM (de vooropleiding van de Popafdeling van het Conservatorium) en heb meegewerkt aan verschillende lesprojecten op (basis)scholen en aan het Amsterdam Electric Educatie project.

Momenteel geef ik les aan de opleiding ODM (Onderwijs Docent Muziek) van het Conservatorium van Amsterdam en heb ik ook privéleerlingen. De afgelopen jaren heb ik in verschillende bands en met verschillende artiesten gespeeld zoals o.a. Dotan, Handsome Poets, Lorrainville, Niels Geusebroek, en Bløf.