Tim Barning

$(KGrHqZHJE8FJFws1cPcBSW9uDK6Dw~~60_85In 2009 ben ik afgestudeerd aan het Conservatorium van Amsterdam. Afgelopen jaren heb ik onder andere gespeeld met Jenny Lane, Cary Brothers, Rob vd Wouw, Rachel Louise, Sons of the Seventies, Secret Umbrella, The Charts, Symon, The Dublicators, Boss Capone en heb dan ook veel ervaring met verschillende muziekstijlen.

In Amsterdam Westpoort heb ik mijn eigen studio waar ik bands opneem en muziek schrijf voor verschillende opdrachtgevers.

Op dit moment speel ik veel met mijn band The Charts en ben bezig met de opnames van mijn band Razzmatazz.

Het Live spelen heb ik altijd gecombineerd met lesgeven. Ik heb 6 jaar les gegeven aan de Dutch School of Popular Music (DSOPM) in Amsterdam. Een groot aantal van mijn basleerlingen zitten nu op het Conservatorium van Amsterdam of zijn inmiddels afgestudeerd.

Ik probeer de baslessen altijd aan de leerling aan te passen en heb ervaring met zowel beginners als gevorderden. Bij mij staat plezier voorop bij het leren van de bas.