Een moment geduld aub.
proefles_dwarsfluit

Fluit leren spelen in Haarlem

De dwarsfluit is een houten blaasinstrument. “Dwars” duidt op de houding van de fluit tijdens het blazen. De dwarsfluit wordt bespeeld door over het mondstuk heen te blazen. Zo ontstaat een toon. Dwarsfluit kun je met heel veel andere instrumenten combineren zoals de piano, harp of gitaar. Iedereen kan bij ons fluit leren spelen: jong, oud, ervaren of (bijna) beginner. Voor heel weinig geld kun je een fluit huren van de Wereldmuziekschool, zodat je ook direct thuis kunt spelen en oefenen.

Er bestaan verschillende soorten dwarsfluiten. We hebben de ‘gewone’ dwarsfluit, maar ook de piccolo. Dit is een heel klein dwarsfluitje dat het hardst klinkt van het hele orkest. In het orkest mogen de fluiten vaak de hoogste noten spelen.

Samen muziek maken!

De dwarsfluit heeft een warme, heldere klank en is als een vogel zo ‘lenig’: in een seconde kan de dwarsfluit sneller spelen en meer tonen produceren dan welk instrument dan ook. De Wereldmuziekschool streeft ook met fluitles naar samenspel. Naast de mooie klank is samen muziekles nemen en spelen vooral erg leerzaam en leuk!

Meld je aan voor een

GRATIS proefles

Heb je al zin in je eerste fluitles? Of kun je al fluit spelen maar wil je graag ook samen muziekles volgen, met anderen spelen en naar anderen luisteren?
 Schrijf je dan in voor onze lessen. We hopen je snel te zien bij de Wereldmuziekschool in Haarlem!

Proefles aanvragen > Meer informatie >