Annemarieke Heeren

annemariekeVroeger ben ik begonnen als echte “muziekschool kleuter”. Ik heb altijd al als amateur muziek gemaakt, blokfluit, piano en uiteindelijk saxofoon.

Tien jaar was ik werkzaam als logopedist en vooral de laatste jaren heel actief met kinderen met een auditieve beperking. Daar zette ik muziek al vaak in als middel om de spraak/taal ontwikkeling te stimuleren.
Vanuit dit vakgebied heb ik samen met Hein Pijnenburg project (H)oorsax opgestart. Dit project geeft kinderen met een auditieve/cognitieve en/of communicatieve beperking een saxofoonervaring gedurende 4 weken. Met die mooie project touren we al drie jaar door het land.

Vanuit dit project en de passie voor muziek ben ik de wereldmuziekschool “ingerold” en inmiddels geef ik peutermuziek  en losse workshops op verschillende kinderdagverblijven in Haarlem. Het is geweldig deze kleintjes van 0-4 jaar ieder op hun eigen manier enthousiast te zien worden van muziek! Naast dit werk coordineer ik de wereldmuziekschool samen met Hein Pijnenburg. Een mooie taak!