Natalie Gluschke

Natalie Gluschke“Muziek is om te delen. Het plezier dat ik beleef tijdens het maken van muziek wil ik doorgeven.”

Op jonge leeftijd begon Natalie met dwarsfluit spelen en al snel ontdekte zij ook haar passie voor zingen, meerstemmig zingen en samen muziek maken. Momenteel volgt zij de opleiding ‘docent muziek’ aan het Conservatorium van Amsterdam. Naast haar opleiding en het lesgeven zingt Natalie met 3 andere zangeressen in ‘The Syrens’, een band waarmee zij meerstemmige pop-folk liedjes ten gehore brengt op huiskamerconcerten, festivals of poppodia.

Het motto van Natalie: “Wat wil je leren?
Ik werk vanuit wat de leerling wil leren. Ik zal jou niet vertellen wat jij moet doen; want er is niets wat jij móet doen. Ik wil samen met jou ontdekken wat jij kunt doen om te bereiken wat jij wil bereiken. Als je niet goed weet wat je wilt leren, dan kunnen we dat samen ontdekken. We ontdekken samen wat de klank en de mogelijkheden van jouw stem zijn. En als je een instrument komt spelen, dan help ik jou ontdekken hoe jij het instrument kunt leren dat je wilt leren. Het mooie aan lesgeven vind ik dat elke leerling anders is. Elke leerling leert anders en daagt mij daarmee uit te onderzoeken hoe ik hem/haar het best kan helpen te leren. De een vraagt meer naar de theoretische kant, de ander wil veel uitproberen en spelen en leert zo hetgeen hij/zij wil leren. Zo is iedereen verschillend en dat maakt muziekles geven leuk.

En natuurlijk staat in de muziekles het plezier voorop!”